söndag 10 november 2013

Chili som levererar!

 Cayenne Long Slim fortsätter att leverera i november månad ståendes inomhus nu i söderfönstret! (Utan tilläggsbelysning kan sägas!)
Den verkar vara en pålitlig, lättodlad och god chilisort.
Jag samlar sedan fröerna av frukterna (glöm inte att använda handskar!) och torkar resten. Sedan mal jag allt utom fröerna i en elektrisk kaffebönkvarn till Chilipulver.

Den gula vackra Chilin är också uppdriven från frö, det är en "Madame Jeanette"  som jag fick tag på när vi hade Odling -Inspirations-gruppens Fröbytarevent i januari!

Aloe Veran här fick jag också på samma event -fast som ett pytteskott! -Någon här som kan hjälpa mig med sorten?

Ha en fin söndag! /Jessica





2 kommentarer:

  1. Jag planterade 8-9 olika sorter chili i slutet av augusti och det är cayenne long slim som har tagit ledningen. Den har nog en 6-7 blommor redan nu. Det ska bli spännande och se om den hinner leverera innan jul =)

    SvaraRadera
  2. Härligt Lars! Det kommer den säkert att göra! -Håll oss uppdaterade ;) /Bästa hälsn Jessica

    SvaraRadera