lördag 21 december 2013

Ät mycket Frukt och Grönt i Jul -men visst är det något särskilt med hemodlat...?

I flera veckor har jag letat i min lokala affär och stormarknad.
Efter ekologiska Clementiner. Eftersom jag har personer i min närhet som älskar just Clementiner. Men de tycks omöjliga att finna (!). Och varje gång har jag frågat efter det hos personal på plats och de har lovat att höra efter hos leverantör. I synnerhet efter vad som skrivits om just citrusfrukter och bekämpningsmedel etc den senaste tiden så börjar i alla fall jag verkligen att fundera över detta om möjligt än mer.

Och jag tänker som så många andra att ifall vi är många som ligger på om detta, frågar och är lite extra angelägna när vi besöker våra butiker  -desto snabbare kommer förändringar att ske.
Och så kan man ju välja andra produkter under tiden. Man måste ju faktiskt inte välja hårt besprutade Citrusfrukter eller Ananas som flugit dessutom långväga ifrån. Man kan bestämma själv.

Så -Ät mycket Frukt och Grönt i Jul -men visst smakar hemodlat något alldeles särskilt gott? 
Av många skäl.
Ha en fin helg!
/Jessica




 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar