fredag 3 januari 2014

Ett lätt sätt att vika Frökuvert på.

Under den här tiden på året är det spännande tycker jag att ägna sig åt att planera och skissa upp odlingarna för kommande säsongen och eventuella nytillkommande odlingsytor. För de har en tendens att bli flera för varje år. Jag kastar mig glatt in i frötankar, bläddrar i frökataloger med stor känsla av upprymdhet och passar på att gå igenom fröer och byta med andra frönördar.
Vilket gör att man både har extra kul, lär sig mer och blir allmänt social. För när man är som jag (och som så många andra!) -en Odlingssjäl året om- finns det inget årstid eller ens vecka på året som man slutar att tänka på odling.

Här på bilden nedan ser du ett lätt sätt att vika Frökuvert på. På temat "Man tager vad man haver". I det här fallet tidningspapper. Och vilket är bra bl a med hänseende till den låga vikten och återvinning. Och om man som jag tycker att frökedjor är en kul aktivitet.
Ifall man använder vackert papper så kan de också bli riktigt dekorativa!

Vi har till exempel flera frö-kedjor i forumet Odling -Inspiration! som jag också kan tipsa om ifall man är intresserad! Adressen är:
https://www.facebook.com/groups/327075514063226/!
-Ett härligt sätt att dela med sig, öka sina kunskaper och för att inspirera varandra till ännu mera Odlarglädje!

Ha en fin dag!
/Jessica













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar