lördag 8 mars 2014

Du kanske har en skatt där hemma?

Under allt det långa gräset fann jag det här. Övervuxen och inte så lite bortglömd. Den gamla perenn-rabatten. Säkert har ni med äldre trädgårdar eller stugor några liknande gamla rabatter?
Och den här ser kanske inte mycket ut för världen just nu. Men jag tänker på med vilken möda man med en gång i tiden har samlat och lagt stenarna. Och att de nu kommer att fungera perfekt och hålla värme och fukt för alla de grönsaker som nu ska komma att få växa här. Och så blir det lite perenner och annueller med däremellan. Så vilken skatt jag funnit under allt det långa gräset tänker jag!
Några av de fröer jag vill få med ser ni på bilden nedan. Fortsättning följer här i bloggen för hur det hela växer fram!

Ha en fin dag!
/Jessica

ps. Det kanske ser ut som bara ett berg på bilden nedan, men det är bäddar av jord, omringade av stenar. Ds.








2 kommentarer:

  1. Så härligt det kommer se ut, när allt blommar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Ja men det är ju det jag också vill tro Martina:) Ha en fin kväll!/Jessica

      Radera