fredag 14 mars 2014

Små och stora bebisar. OdlingsTV och pytteplantor.

Ursäkta bloggfrånvaron de senaste dagarna. Ni som följer min blogg är ju vana vid att jag lägger ut ett och ibland t o m två inlägg per dag. Men det är alla bebisarna som kräver min närvaro som gör det, speciellt den stora: OdlingsTV (www.odlingstv.se).

Jättekul är det och nu är det mycket som ska komma på plats inför lanseringen som startar på torsdag i nästa vecka. Och innan dess ska allt funka perfekt, hemsida, studion på plats på Nordiska Trädgårdar och inte minst ska Sara (Bäckmo, Skillnadens Trädgård), Magda (FruMagdas och SVT s Trädgårdskampen), Johannes (Wätterbäck, Farbror Grön) och Johan (Andebratt, Concrete Farming och SVT s Trädgårdskampen) dvs alla OdlingsTV s underbara personligheter få alla de förutsättningar de behöver för att kunna visa sin filmer på bästa sätt. Och så ska vi ju producera en massa på mässan med.

Ja, det är mycket nu. Och samtidigt är det ett grymt tryck på mediabevakningen, dels är det många journalister och media som vill skriva om min medverkan i SVT s Trädgårdskampen, om min 2:a plats där och så vill många också höra om OdlingsTV såklart. Och vi har fått mycket publicitet för just OdlingsTV. Både dagspress, tv, magasin och bloggare hör av sig och vill skriva om detta som är något av ett pionjärprojekt. Kul!

Men så har jag ju mina pyttebebisar också. Nedan ser ni Kronärtskockorna "Green Globe" och "Violet de Provence", Tomaten ""Black Sweet Cherry" och Chilin "Pimente da Nejde". Som också helt rättmätigt kräver min uppmärksamhet.

Ha en fin fredag!
/Jessica














2 kommentarer:

  1. Hej Jessica!
    Förstår att du är jätteupptagen nu med allt du gör men fint att du inte glömmer bebisarna .
    Kul att läsa Din blogg . Vi hoppas Du kan medverka hos oss i trädgårdssällskatet i Årsta Havsbad. Hoppas du får tid med det .
    Vår-hälsningar Gerd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart jag vill komma till er Gerd!:) Vi hörs igen efter Nordiska Trädgårdar, ha en fin dag!/Jessica

      Radera