fredag 4 april 2014

Inspelningstider!

Allt rullar på väldigt snabbt nu. Och tycker man om tempo, som jag gör, så är det förstås väldigt kul och utmanande. Det handlar såklart mest om OdlingsTV -den nya webbtv-portalen för alla odlings- och trädgårdsintresserade runt om i Sverige (och Norden?) som jag startat igång. Nu involverar den en helt underbar grupp av människor och vi producerar allt ifrån enklare hemmavideos till mer producerade saker såsom till exempel under vår lansering på Nordiska Trädgårdar för ett par veckor sedan. På en av bilderna här ser ni hela OdlingsTV-gänget dvs Magdalen Alatalo från FruMagdas, Sara Bäckmo från Skillnadens Trädgård, Johan Andebratt från Concrete Farming och Johannes Wätterbäck alias Farbror Grön och så jag, Jessica.  På en annan av bilderna ser ni hur det ser ut bakom kameran när vi gör OdlingsTV, när vår inslagsproducent Sara, som håller koll på allt som är viktigt under inspelningarna, och Tony filmar just i det här fallet en spännande intervju. Det är mycket att tänka på och tajming är väldigt viktigt i allt. Dessutom vill man gärna slippa ta om sekvenser för att minimera klippnings- och redigeringstiden. Så man kan nästan kalla det för en form av liveinspelning.

Vad som också är väldigt roligt är att människor och trädgårdssällskap hör av sig och vill att jag ska komma och föreläsa. Och en del har också önskemål om att jag ska komma och designa deras trädgårdar! Allt detta efter SVT s Trädgårdskampen. Jag blir såklart väldigt glad över att så många uppskattat mitt "trädgårdsdesign-tänk". Så nu hoppas jag ju på att fler bygger in kretsloppstankar och idéer om återbruk redan från start i sin odlingar. För det här är ju riktigt viktiga saker -på många plan.
 
Ha en fin dag nu allesammans!
/Jessica 













2 kommentarer:

  1. Jaaaaaaa Jessica vi i Årsta Havsbad Trädgårdssällskap väntar på svar från dig . Vi vill gärna att du kommer i sommar och berättar för oss om kretslopp och annat kul som du vet . Jag förstår om du har annat som du måste göra för det är mycket som är runt dig nu kan jag tänka mig . OdlingsTv jättebra tycker jag Bra idé och nu har jag läst på Saras blogg också, om Bokashikompostering.
    Ha en fin helg kram Gerd J

    SvaraRadera
  2. Åh så roligt Gerd!! Såklart jag vill komma till er!:) Vi hörs om datum och förutsättningar!:) Kram/Jessica

    SvaraRadera