torsdag 15 maj 2014

Det här har jag sått nu. Och så lite experiment på det.

Haverrot, spenat och rädisor av olika sorter börjar titta upp nu i bäddarna. Det gör också potatisen av sorten Minerva, vitlöken (men hur kunde jag sätta dem så tätt?) och några av de spännande allium jag fått från Nordgen. Morötter och bondbönor av sorten Express likasåHäromdagen sådde jag också bland annat majrovor, svedjerova, kålrot, målla, havre och gråärt. 

Ja det är mycket som ska hinnas med just nu. Men vad tycker ni f ö om mitt kombinerade skydd mot rådjur och mördarsniglar? Tanken är att öppna kogödselsäckarna och driva upp zuccini, pumpor och annat som gillar kväve direkt i dem. Lägger nog juteväv eller något om dem, så ser det inte så trist ut med plasten... Och att de tunna nätgardinerna viks ner under säckarna dessförinnan (ja, jag har kollat att de går att spola av enkelt med slangen;) Allt är värt att pröva hur som och jag tror kanske också att det kanske blir lite lättare att hålla kvar värme också med dessa, för de omringar hela just den här odlingen. Men vi får se. Roligt att experimentera lite hur som. 

Ha det fint!
/Jessica 



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar