tisdag 3 juni 2014

Besök Drömmarnas Trädgård!

Ja, jag vet. Den heter inte så egentligen. Men det är namnet som fastnade i mitt huvud när jag besökte min vän Inkas fantastiska sk "Dunge" och trädgård i Kristianstad häromdagen. Inka (som egentligen heter Ing-Marie Johansson) och som ni kanske känner igen från SVT s Trädgårdskampen, har tillsammans med sin goa man byggt något som jag inte sett någon annanstans i Sverige tidigare, en slags skogsträdgård fylld med en massa fantastiska detaljer och blommor! 

Och skynda dig att besöka Inkas "Dunge", denna finns bara kvar under denna sommar (ifall inte någon samlar namnunderskrifter och får kommunen att inse det enorma värdet av denna så att den får stå kvar!). Och glöm heller inte att ta en god fika i Inkas kafé efteråt eller handla någon av alla hennes fantastiska böcker eller växter och plantor som hon också säljer på plats! Inkas hemsida är: http://www.inkasi.com/

Heja Inka!
/Jessica




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar