söndag 29 juni 2014

Fantastiskt kul att träffa så många odlings-människor under Tusen Trädgårdar idag!

Idag var det Tusen Trädgårdar och jag höll min och vår trädgård öppen för alla som var intresserade av att besöka. 
Fantastiskt kul att träffa så oerhört många odlings- och trädgårdsintresserade människor och oj så mycket idéer, tips och råd om bland annat rådjursskydd jag fått idag! 

Idag slog vår Magnolia Grandiflora ut (och mängder av kirskålsblommor med;), men den mest omtalade växten var nog annars den fantastiska Kaukasiska Förgätmigejen Jack Frost... 
- Tack snälla alla ni som dök upp och hoppas att vi ses snart igen!
/Jessica











2 kommentarer:

  1. Vi såg din fina magnolia innan vi åkte hem och kriskålen som blommade.
    Brukar du inte ta bort kirskålsblommorna? De sprider sig gärna . Jag har blivit heltokig på att spana in dem
    och knipsa bort blommorna här hemma.
    Ha en härlig Dag och än en gång Tack för igår.
    kram Gerd i Å-H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Gerd! Nej, jag tar inte bort kirskålsblommorna -tycker de är fantastiskt vackra... Och så äter jag gärna bladen;) ..nu när de väl intagit trädgården en gång så väljer jag att njuta av dem istället:) Ha en fin kväll och ses den 15:e! Kram/Jessica

      Radera