torsdag 31 juli 2014

Inspiration från havet. Drömmar om en havsträdgård.

Jag skulle vilja ha en del av min trädgård att se ut så här som på bilderna nedan. Vet att det är omöjligt att återskapa naturen på ett fint sätt i trädgården, men jag ska så småningom försöka odla några av dessa saker i alla fall. Strandråg, kvanne och strandkål. Just strandkål har jag försökt driva upp från frö nu vid ett par tillfällen. Det går tyvärr inget vidare. Så tips emottages tacksamt. Men lite stenar, sand och strandråg ska jag väl i alla fall lyckas åstadkomma. Återkommer garanterat i ämnet.

Ha det fint!
/Jessica













2 kommentarer:

  1. Då ska jag spara en planta strandkål till dig! Har lyckats få till en fem-sex stycken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Sara!:) Och måste få höra mer om hur du lyckades odla fram dem med... Med önskan om en trevlig helg!/Jessica

      Radera