tisdag 19 augusti 2014

Glad nyhet! Annika Christensen har fotat årets vinnarträdgård i Drömhem & Trädgård!

Fantastiskt duktiga Annika Christensen (som också filmar för OdlingsTV!) har fotat årets vinnarträdgård 2014 och som arrangeras av det härliga magasinet Drömhem & Trädgård! Och att döma av de underbara bilderna man kan se på Drömhem & Trädgård så finns det verkligen mycket att inspireras av hemma hos vinnaren Anna på norra Öland. Priset delas ut nu på lördag den 23 augusti och juryns motivering lyder: "Med stort fokus på möjligheterna på sin torra och blåsiga tomt har Anna Melander skapat en härligt frodig trädgård med hjälp av sin man Mats. Växterna är omsorgsfullt utvalda för att klara den tuffa miljön. De har kombinerats till vackra rabatter och en harmonisk helhet. Trädgården är innehållsrik med många gröna rum." 

...åh vad jag önskade att jag kunnat besöka trädgården mellan klockan 11-15 nu på lördag då den då hålls öppen för allmänheten! Priset kommer att delas ut på plats klockan 14.00. Passar också på att lägga upp en av Annikas alla OdlingsTV-filmer -klicka enkelt på bilden nederst så startar den. Just denna handlar om hur du på ett enkelt sätt kan bli av med dina mördarsniglar, utifall du som jag har problem med att de äter upp mycket av det du odlar. 

Ha en fin dag!
/Jessica





5 kommentarer:

  1. Var köper man nematoder någonstans och vad kostar dessa? Det skulle vara intressant att få veta när hon pratade om detta. Jag själv har använt mig av snigelmedel bara.
    Ha det bra i trädgården . Idag blåser man nästan bort i Årsta havsbad.
    /Gerd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska kolla med Annika!:) Ha det fint -trots blåsten!:) /Jessica

      Radera
  2. Hej Gerd!

    Jag köpte mina nematoder på Snigelshopen http://www.snigelshopen.se/nematoder/ här har du en länk. Faktum är att jag har nästan inte haft en ända snigel i trädgårdslandet. Ingen ända liten som gömt sig i salladen.
    Tyvärr är det lite väl dyrt.
    Hälsningar
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen Annika att du delar med dig av tips och råd!:) Och underbart att det också givit fina resultat hos er!:)
      Vi höres!/Jessica

      Radera
  3. Tack snälla Annika för länken. Vad roligt att det var så bra!
    Hälsningar tillbaka till dig från
    Gerd i Å-H

    SvaraRadera