måndag 29 september 2014

Årets Bokmässa var fantastisk!

Det var länge sedan jag träffade så mycket trevliga, kunniga och inspirerande människor på en och samma plats som på Bokmässan i helgen! Man kommer hem med ännu mer energi, idéer och en massa att följa upp. Kul! Det var så många föreläsningar man ville höra, så många människor man ville hinna med att möta... 

Strax innan jag skulle prata på Trädgårdsscenen var det Stefan Sundström som talade där och sedan sjöng han en väldigt fin sång. Önskar den gick att köpa, måste kolla vad den heter och om det är möjligt. För den satte ord på så väldigt mycket. Han verkar klok den där mannen.

Här nedan några bilder. Den första är från när Gunnel Carlson intervjuade mig på Trädgårdsscenen. Kändes väldigt skönt att ha en sådan klok och superproffsig kvinna som kunde leda samtalet. Finns liksom ingen bättre än just Gunnel på det i trädgårds- och odlingssammanhang (förmodligen i fler ämnen än så, men det vet jag inte så mycket om..). Jag ser ju mer än lovligt dryg ut på bilden, men jag hoppas att ni som lyssnade inte uppfattade det som så. Är dock den enda bilden jag hade på det hela och jag har lovat att lägga upp. Jag pratade om mina drömmars idéträdgård. En trädgård där kretsloppet är slutet och mångfalden möts. 

Och så måste jag bara skicka ett stort tack till Kristina Ebert med hela teamet från Studiefrämjandet -stort tack! Vad duktiga ni är!! Och så vill jag lyfta fram också duktiga Ragnhild Hansson som roddat väldigt mycket och alla andra som också byggt upp den fantastiskt vackra miljön invid Trädgårdsscenen och som fick besökarna att förflyttas till Brasilien... ingen nämnd ingen glömd.

Ha en fin kväll, här är det skördedags, barnen har bärgat en jättepumpa med hjälp av en skateboard (!). /Jessica


















2 kommentarer:

  1. Hej Jessica. Sitter och skriver en (sen) rapport till vårt riksförbund om vårt deltagande på Bokmässan 2014 och googlar på kommentarer om oss och hamnar till min glädje här :-) Tack själv! Hoppas du vill vara med i år igen!? Vi hörs. Kristina på Studiefrämjandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Kristina!
      Självklart vill jag gärna vara med i år igen!:) Ja, vi höres!
      Bästa hälsningar från
      Jessica

      Radera