måndag 6 oktober 2014

Inspirationsdags!

Nu är det inspirationsdags. Alltså den tiden på året då jag lägger lite särskilt fokus på att just bli inspirerad, summera året och hitta nya grödor att odla inför kommande frilandssäsong. Även om jag aldrig slutar att odla för året, just nu följs spenat, gröna blad och rädisodlandet upp snart av perenna sådder och inomhussådder, så tänker jag nu mycket också på vad som skall sås direkt på friland nästa vår. Jag skissar och ritar, summerar inspirerande miljöer jag haft möjligheten att besöka under året och läser alla böcker jag hinner och kommer över.

De här bilderna tog jag i somras på Läckö slott, en stor inspirationskälla för mig. Längst ner ser ni också OdlingsTV s Lisa Kwasniewskis film just därifrån. Lejongap och framförallt Mariatistel är två nya saker som jag vill pröva kommande vår-sommarsäsong. Någon av er som odlar dessa?

Ha en fin dag och vecka!
/Jessica







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar