lördag 18 oktober 2014

Köksträdgårdsinspiration!

Dags att planera kommande års köksträdgård! Själv har jag nu samlat en massa fröer från de grödor jag vill fortsätta att odla kommande år, och nu är planeringen med skisser och allt vad det innebär av scheman för sådderna i full gång. Längst ner en film i repris om hur man just enkelt samlar egna fröer men framförallt vill jag tipsa om denna dagsfärska OdlingsTV-film från när duktiga Anette Nilsson besökte Katrinetorps Landeri. Såklart att man ska odla svartrötter på deras sätt -se hur i filmen, bara att klick på bilden med pilen, så startar klippet! 

Jag bjuder också på en bild från vår egen köksträdgård här hemma -eftersom jag ägnar mig åt stafettodling och dessutom gillar mångfald även i köksträdgårdssammanhang, så innebär det därav inte fullt så raka rader. Men vackert på ett annat sätt tycker jag i alla fall.

Ha en fin lördag!
/Jessica 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar