tisdag 20 januari 2015

Dags för mera frösådder! Gör ni också så här?

Nu är det dags att så ännu lite mer!
Nyheter för mig i år blir några nya tomatsorter med lite längre hållbarhet samt fänkål (!) Av någon mystisk anledning har jag missat att så fänkålen varje år, fast jag verkligen älskar att äta just fänkål! 

Det är märkligt för övrigt kan jag också tycka att man ibland plötsligt kan få det där "suget" efter att odla vissa speciella saker, tror flera än jag själv känner igen sig? Nu detta senaste halvår har jag som exempel snöat in totalt på buskar, särskilt kornell av alla de slag samt olika sorters smällspirea. Och mycket annat. Och just i detta nu letar jag efter trevliga gullregn (någon som läser detta kanske har ett bra tips om vart jag bäst kan köpa just fina plantor av dylika?) Undrar verkligen vad det där suget kommer ifrån... Och även efter den stickiga berberisen, den förut så mindre populära växten -nu kommer den med full fart! Älskar berberis. En plötslig och lite oväntad förälskelse. Även för mig.

Här nedan visar jag också hur jag enkelt sår ljusgroende- respektive mörkergroende fröer. Ett inslag på OdlingsTV som är till för alla som vill föröka mera genom frösådder! 

Ha en fin dag och kväll!
/Jessica 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar