torsdag 3 december 2015

Vad händer just nu

Först, ursäkta dålig bloggnärvaro... 
Efter Paris avlöste det ena det andra i ett högt tempo och visst är det galet hur snabbt julen nu närmar sig?

Just nu varvar jag sådder utomhus med att planera inför kommande år och så blir det lite julpyssel. Bland annat försöker jag mig på att varva olika potpurrier med saker som finns redan i vår trädgård. Bland annat gjorde jag den här som ett test och tanken var väl mest att inspirera flera till att vilja testa: 

 

 Men uppskattar mycket alla möjligheter till att odla i söderfönstren här hemma -superfort går det t e x att själv driva upp dessa inomhus: 



Och de är supergoda och nyttiga, du använder bara helt vanliga torkade ärtor -inköpta i en livsmedelsaffär! 

Nu ska jag fortsätta med lite av varje här men jag lovar att återkoppla lite snabbare än sist;) 

Ha en fin dag!
/Jessica 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar