torsdag 26 maj 2016

Nya Hela Sverige Odlar inspelningar -hit ska vi såklart!

Nu är det mer än full fart! 

Ursäkta dåligt bloggande på sistone men nu är det mycket filmande med OdlingsTV och mycket annat med. Ett av de senare klippen handlar om hur det som andra människor kan anse var skräp -hur det kan bli en fin odlingsmiljö -jag pratar om allt ris och gamla grenar som en del kör med bil till tippen! Se hur du bygger en upphöjd, väldränerad odlingsbädd som håller fukt på ett bra sätt och som samtidigt friger näring under lång tid. Jag pratar om en hugelkultur och hur du själv enkelt gör den ser du om du klickar på bilden, dvs filmen allra längst ner. 

Och så håller jag och vi som bäst på att komma igång rejält med att filma de nya inslagen i serien Hela Sverige Odlar! Och ja -många har efterfrågat det och visst kommer vi att bege oss än mer norrut den här gången! Inte bara det men absolut är det så roligt (och viktigt!) att få med mer trädgårds- och odlingsfilmer från de högre växtzonerna! Med alla de härliga möjligheter det erbjuder. 

Kommer berätta mer om det inom kort men nu ska jag ut i min trädgård och njuta av regnet -det har varit så väldigt torrt under så lång tid så det är mer än välkommet! 

/Jessica







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar